PDA

Zobacz pełną wersję : Gaz pieprzowy



Oliviakkk
14-09-2011, 20:46
Witam

Ostatnio przeprowadziłam się do nowego miasta. Jak to bywa w nowych miejscach - nikogo ani niczego nie znam i nie czuję się pewnie.
Chciałam kupić sobie coś co by mi pomogło i wybór padł na gaz pieprzowy. Jednak kompletnie się na tym nie znam. Nie wiem, który jest najskuteczniejszy, który by był najlepszy dla mnie jako kobiety...

Jakaś pomoc?
Jak Wy dbacie o swoje bezpieczeństwo?

Kasiafru
17-09-2011, 11:38
hej ;)

też niedawno szukałam gazu pieprzowego i pomogła mi koleżanka.
Była niedawno na szkoleniu prowadzonym przez Fundację Kobieta Bezpieczna i wróciła totalnie zachwycona :)
Pisała mi, że niedawno otworzyli sklep internetowy i żebym tam coś poszukała: www.sklep.kobietabezpieczna.pl

Zajrzałam, wybrałam, kupiłam i jestem zadowolona :)

debus
30-12-2011, 09:45
Hey Polki:) Ja sobie kupiłam gaz pieprzowy (http://www.antybandyta.pl/gazy-obronne-c-3.html) Cannon Anti-Attack taki zielony.
http://www.gaz-pieprzowy.pl/wp-content/uploads/2011/02/gaz_pieprzowy_cannon_65_1.jpgJeszcze nie używałam ale na pewno czuję się z nim bezpieczniejsza. Jak powiedział mi sprzedawca, napiszę tutaj - nigdy nie noście gazu pieprzowego w torebce bo po prostu w razie zagrożenia nie będziecie miały możliwości aby go w miarę szybko wyciągną. Najlepsza do tego jest kieszeń a gdy czujecie, że coś się może wydarzyć po prostu wkładacie rękę do kieszeni i trzymacie palec na 'spuście'. Sprzedawca polecił mi również potrenować trochę przed lustrem :)) wyciąganie gazu, pozycja obronna i celowanie - przydaje się. Oczywiście gazu nie żałujemy i wypsikujemy do końca wszystko. Rozpisałam sie trochę, ale sama tez kiedyś wertowałam internet jak chciałam sobie kupić coś do obrony.

iska_bj
08-03-2012, 15:29
Ja jeśli wychodze gdzieś i wiem że będę wracała późno, zawsze biore ze soba gaz. Ja mam taki http://www.spy-shop.pl/gaz-zelowy-night-guard-defender-oslepiajaca-dioda-led-najlepsza-ochrona-p-150.html
to jest gaz żelowy. można używac na dłuższe odległości niż pieprzowy.

taiwona
16-09-2012, 12:45
Zgadzam się z wami taki gaz daje poczucie bezpieczeństwa - że nie jesteśmy bezbronne. Jakiś czas temu kupiłam sobie taki gaz żelowy (http://centrum-broni.pl/p/48/1184/gaz-pieprzowy-sabre-p-22-oc-gaz-pieprzowy.html) - jak na razie nie miałam jeszcze sposobności go użyć:)

debus
04-10-2012, 06:48
Zgadzam się z wami taki gaz daje poczucie bezpieczeństwa - że nie jesteśmy bezbronne. Jakiś czas temu kupiłam sobie taki gaz żelowy - jak na razie nie miałam jeszcze sposobności go użyć:)

Ja dziękuję za ten sklep co podałaś ale oni w regulaminie mają napisane:
"Klient dokonujący zakupu w sklepie wyraża zgodę na przekazanie swojego adresu e - mail do Grupa Allegro Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz na przetwarzanie przez sklep centrum-broni.pl oraz Grupa Allegro Sp. z o.o., danych osobowych..." Ja nie chcę żeby ktoś zarabiał na handlowaniu moimi danymi osobowymi

anetazaneta
09-10-2012, 15:34
Ale tu nie chodzi o handel danymi osobowymi tylko o przetwarzanie danych, czyli wykorzystanie ich do wysłania Ci zamówionego towaru i realizacji zamówienia, ew. późniejszych zamówień. Nie ma się czego bać, każdy sklep internetowy ma taką klauzulę w regulaminie.

debus
22-10-2012, 07:20
Hey, nie każdy sklep przekazuje dane osobowe swoich klientów spółce Allegro!!!
Sorry ale jak dla mnie to jeden wielki przekręt

metodka
05-12-2012, 09:21
Cześć dziewczyny!
Przeglądałam długo forum w poszukiwaniu właśnie takiego tematu... Tak jak założycielka zaczęłam się interesować gazami od niedawna, gdy w moim mieście dwóch gnokjów napadło moją koleżankę z pracy która wracała z pracy do domu... Nie było tak późno, bo była dopiero 19, ale już ciemno... Masakra, uderzyli ją dwa razy, wyrwali torebkę i ucielki... Po jej historii przestałam się czuć bezpieczna i w poszukiwaniu czegoś do samoobrony padło na gaz pieprzowy...
wybór padł na taki z polecenia- http://www.antybandyta.pl/gaz-pieprzowy-antybandyta-terminator-50-ml-p-126.html

Powiem szczerze że sama nazwa sklepu przyciągnęła mnie odrazu, brawo dla tego który ją wymyślił. I obym nigdy nie musiała go użyć! Ani żadna z Was.
Pozdrawiam

Lennart
07-01-2013, 23:22
moja koleżanka miała coś takiego http://www.militaria.pl/tm/gaz_pieprzowy_policyjny_50_ml_p6763.xml i była bardzo zadowolona ... co prawda ja się jeszcze waham nad kupnem ale już w krotce się zdecyduję

justynka_80
09-01-2013, 22:05
moja koleżanka miała coś takiego http://www.militaria.pl/tm/gaz_pieprzowy_policyjny_50_ml_p6763.xml i była bardzo zadowolona ... co prawda ja się jeszcze waham nad kupnem ale już w krotce się zdecyduję


jest zadowolona tzn ze musiala go użyć ??

Lennart
12-01-2013, 12:20
sprawdzała działanie... odległość... łatwość zastosowania... ciężkość. o to mi chodziło ale nie miła okazji zastosować na człowieku

justynka_80
16-01-2013, 23:53
a paralizator ?
co myslicie o takie formie samoobrony?

debus
19-01-2013, 23:01
Są takie paralizatory co mają wbudowany od razu gaz pieprzowy. Ale wiecie co, nie wiem jak Was ale mnie na sam widok i dźwięk tych iskier robi się gęsia skórka:)
http://www.youtube.com/watch?v=vRw6sEIHclM

Lennart
23-01-2013, 21:30
paralizator z gazem ale czad ciekawe jak to wygląda... paralizator jest chyba bardziej skuteczny ale wymaga bliskiego kontaktu i nie wiem czy to jest bezpieczne a co do iskier nic mnie to nie obchodzi... jeśli ktoś mnie napadnie to potraktuje go prądem bez żadnych skrupułów

justynka_80
23-01-2013, 23:50
Są takie paralizatory co mają wbudowany od razu gaz pieprzowy. Ale wiecie co, nie wiem jak Was ale mnie na sam widok i dźwięk tych iskier robi się gęsia skórka:)
http://www.youtube.com/watch?v=vRw6sEIHclM

opcji z gazem nie znalazlem, jedynie paralizator plus syrena i latarka, cos takiego http://www.militaria.pl/uzi/paralizator_uzi_thunderbolt_4w1_%28sg-2m%29_p5586.xml

chyba ze podasz model o jakim mowias, bo to ciekawe rozwiazanie

Lennart
28-01-2013, 17:14
faktycznie fajny sprzęt... poczytałam opinię i warto chyba zainwestować w trochę bezpieczeństwa

justynka_80
07-02-2013, 18:24
opcji z gazem nie znalazlam,

poszukalam i znalazlam jednak

chodzilo chyba o cos takiego, co nie?
http://www.militaria.pl/esp/paralizator_esp_scorpy_200_p1630.xml

Lennart
12-02-2013, 19:02
ooo własnie tak takie dwa w jednym :) więc można najpierw gazem a jak widzisz że go rozwścieczyłaś to paralizatorem i w nogi :D

ciastka
13-02-2013, 19:55
W sumie ten z miotaczem gazu jest tańszy, więc raczej bardziej się opłaca

justynka_80
14-02-2013, 13:08
pytanie dziewczyny jest jedno bardzo proste,
czy bedziecie potrafily tego uzyc w sytuacji koniecznej ? :)

Lennart
19-02-2013, 18:40
ja się raczej nie zawaham się użyć, ale pewnie do momentu kiedy komuś się nie zrobi krzywdy albo obroni się przed osobą która będzie chciała zrobić tylko żarcik i w tedy będzie płacz i zgrzytanie zębów ale....

fejmsiezgadz
22-02-2013, 12:50
jeśli jest krytyczna sytuacja niebezpieczna to wiadomo że należy użyć tego gazu

Lennart
25-02-2013, 22:34
a co powiecie o takim rozwiązaniu dla osób starszych http://www.militaria.pl/personal_security_products/paralizator_-_laska_z_latarka_diodowa_psp_zap_cane_(zapcane)_p1 2133.xml
jak dla mnie super bo taki napastnik na pewno się nie spodziewa że osoba starsza też może się bronić

ciastka
27-02-2013, 18:52
Świetna rzecz! Co raz częściej się słyszy o napadach na starsze osoby. Z taki ukrytym paralizatorem na pewno osoby starsze będą się mógł bezpieczniej

Lennart
27-02-2013, 22:10
dokładnie, fajna jest opcja z latarką bo czasem np w ziemie jest ciemno i mogą sobie przyświecić ... bardzo pomysłowa rzecz

justynka_80
28-02-2013, 00:59
i mnie sie podoba, laska latarka i samoobrona, dobre polaczenie, niska cena
gdyby moi dziadkowie chodzili o lasce to bym im kupila, ale nie chodza

ciastka
28-02-2013, 21:18
To, że nie używają nie znaczy, że nie mogą jej mieć ze sobą jak będą wychodzić np. wieczorami z domu. Taka laska nie wzbudza podejrzeń a jak bardzo może pomóc

Lennart
05-03-2013, 21:00
dokładnie tak nawet lepiej jak nie chodzą o lasce moim zdaniem ponieważ inaczej przy użyciu mieli by problem z zachowaniem równowagi i wypadek gotowy

justynka_80
06-03-2013, 20:00
jaka jest moc/energia tej laski-paralizatora ?
mozna tym zrobic krz\ywde komus czy tylko nastraszyc?
a np na bezpanskie grozne psy podziala? bo u nas pelno sie tego kreci po ulicach

Lennart
12-03-2013, 09:29
wiesz ja takiej laski nie mam więc ciężko powiedzieć czy działa na psy ale raczej bym nie próbowała, myślę że to zwierzęta jednak mniejsze od ludzi i mogło by się skończyć jeszcze wizytą u weterynarza,

justynka_80
14-03-2013, 00:45
jakiego weterynarza, skoro to byly by psy bezpansko panoszace sie po lasach czy przemiesciach, atakujace w poszukiwaniu pozywienia, wiele sie ostatnio mowi o takich przypadkach
tylko nie chcialabym jednak zabic zwierzaka, ale ogluszyc i sie oddalic

goldenGT
18-03-2013, 16:24
To dobrze! zabijanie jest potworne.
Gaz pieprzowy to jednak dobra sprawa i na ludzi i na zwierzeta

ciastka
29-03-2013, 02:06
jaka jest moc/energia tej laski-paralizatora ?


Napięcie: 1 mln Volt

Myśle, że bez problemu mozna uzywac jej do samoobrony przed bezpanskimi psami

Lennart
29-03-2013, 09:47
jakiego weterynarza, skoro to byly by psy bezpansko panoszace sie po lasach czy przemiesciach, atakujace w poszukiwaniu pozywienia, wiele sie ostatnio mowi o takich przypadkach
tylko nie chcialabym jednak zabic zwierzaka, ale ogluszyc i sie oddalic

nie no akurat nie słyszałam nic o czymś takim, myślałam o normalnych psach z obrożą puszczonych samopas i biegających za ludźmi, bo chyba jest nawet obowiązek (przez prawa zwierząt) pomóc jeśli zrobisz krzywdę

ciastka
30-03-2013, 12:01
Napięcie: 1 mln Volt
A to nie za dużo? :D

Co do gazu to kupiłam sobie wczoraj + jeszcze jeden siostrze wziełam :)

Lennart
30-03-2013, 19:05
no jakoś za specjalnie dużo to to nie jest widziałam już większe a jak masz zezwolenie to te paralizatory mają jeszcze większe napięcia

justynka_80
31-03-2013, 00:49
Napięcie: 1 mln Volt



dzięki




no jakoś za specjalnie dużo to to nie jest widziałam już większe a jak masz zezwolenie to te paralizatory mają jeszcze większe napięcia

zeby kupić paralizator do samoobrony trzeba mieć zezwolenie w Polsce?

ciastka
03-04-2013, 20:53
zeby kupić paralizator do samoobrony trzeba mieć zezwolenie w Polsce?


Nie trzeba mieć zezwolenia. Nawet można kupić przez internet od jakiegoś czasu. Wystarczy, że masz skończone 18 lat.

Lennart
03-04-2013, 21:38
Nie trzeba mieć zezwolenia. Nawet można kupić przez internet od jakiegoś czasu. Wystarczy, że masz skończone 18 lat.

musisz mieć zezwolenie na takie o bardzo dużym napięciu ale są takie dla ludzi i można spokojnie je kupować po cywilu

ciastka
05-04-2013, 11:22
Znalazłam zapis


pozwolenia na broń nie wymaga się w przypadku posiadania przedmiotów przeznaczonych do obezwładnienia osób za pomocą energii elektrycznej o średniej wartości prądu w obwodzie nieprzekraczającej 10 mA.

Czyli na paralizatory, które mają mniej niż 10mA nie potrzebują pozwolenia.

justynka_80
06-04-2013, 00:30
Czyli na paralizatory, które mają mniej niż 10mA nie potrzebują pozwolenia.

a jak sie ma te 10mA do 1 mln V ?



musisz mieć zezwolenie na takie o bardzo dużym napięciu ale są takie dla ludzi i można spokojnie je kupować po cywilu

napięciu czy natężeniu, bo 1 mln V to bardzo duże napięcie a podobno można je kupić bez zezwolenia

Lennart
06-04-2013, 23:12
hmmm napięcie ... natężenie... dla mnie to prawie to samo... w końcu jestem tylko kobietą i słabo odróżniam

Hortofino
10-04-2013, 14:52
Do ewentualnej samoobrony też mam gaz pieprzowy. Kiedy wyprowadziłam się do innego miasta kupił mi go tata:) podobno najlepszy i najmocniejszy na rynku:) i jak wracam wieczorem lub nocą do domu to trzymam go w dłoni w kieszeni, żeby w razie potrzeby szybko go użyć. Nawet wypróbowałam go na powietrzu i poczułam trochę jego działanie:)

ciastka
29-04-2013, 13:39
A jakiej pojemności masz ten gaz?

Lennart
30-04-2013, 00:21
właśnie to dobre pytanie a na ile czasu starczy 50 ml? bo gaśnice takie duże działają 1,5 min czy nawet mniej a takie małe cudo?

Hortofino
02-05-2013, 02:55
Mój ma 50 ml. Na ile czasu wystarczy nie mam pojęcia, trzeba kupić i spróbować opróżnić opakowanie mierząc czas. Jednak to nie jest zbyt rozsądne nawet jeśli puści się gaz z wiatrem, bo wydaje mi się, że osoba przeprowadzająca taki eksperyment odczułaby skutki gazu na sobie. Ja użyłam odrobiny, nacisnęłam "spust" może przez 2 sek. a już poczułam działanie gazu (choć sądziłam, że dobrze oceniłam kierunek wiatru) i zaczęły mi łzawić oczy. A miałam wyciągniętą rękę przed siebie. I chyba nie ma co porównywać działania i pojemności gazu z gaśnicą.

Lennart
02-05-2013, 11:39
pewnie masz rację ale wiesz ta ciekawość :) a ty masz w spray czy żel?

justynka_80
02-05-2013, 17:50
właśnie to dobre pytanie a na ile czasu starczy 50 ml? bo gaśnice takie duże działają 1,5 min czy nawet mniej a takie małe cudo?

gaz w takich malych pojemnikach, 50-100 ml to kwestia w zasadzie jednokrotnego uzycia, moze max dwa razy, czyli jedno uzycie trwajace pare sekund, praktycznie jednorazowego uzytku
ja bym nie ufala mu nastepnym razem, bo moze sie okazac ze juz go w pojemniku nie ma

justynka_80
02-05-2013, 17:51
Mój ma 50 ml. Na ile czasu wystarczy nie mam pojęcia, trzeba kupić i spróbować opróżnić opakowanie mierząc czas. Jednak to nie jest zbyt rozsądne nawet jeśli puści się gaz z wiatrem, bo wydaje mi się, że osoba przeprowadzająca taki eksperyment odczułaby skutki gazu na sobie. Ja użyłam odrobiny, nacisnęłam "spust" może przez 2 sek. a już poczułam działanie gazu (choć sądziłam, że dobrze oceniłam kierunek wiatru) i zaczęły mi łzawić oczy. A miałam wyciągniętą rękę przed siebie. I chyba nie ma co porównywać działania i pojemności gazu z gaśnicą.

pamietaj ze jak raz go uzylas, to juz jest otwarty, i jego termin waznosci uplywa, raczej go szybko zmien na nowy, tak jak napisalam nie ma co liczyc ze bedzie sprawny przy drugim uzyciu

Lennart
02-05-2013, 19:30
gaz w takich malych pojemnikach, 50-100 ml to kwestia w zasadzie jednokrotnego uzycia, moze max dwa razy, czyli jedno uzycie trwajace pare sekund, praktycznie jednorazowego uzytku
ja bym nie ufala mu nastepnym razem, bo moze sie okazac ze juz go w pojemniku nie ma

50 lub 100ml a są jeszcze 15 ml przecież...to tego to chyba w takim razie nie powinno się w ogóle kupować

ciastka
02-05-2013, 21:47
http://www.militaria.pl/tm/gaz_pieprzowy_obronny_15_ml_p10715.xml

Taki jest jednorazowy tzn. można nim psikać 5 sekund. No, ale to jest najmniejszy możliwy pojemnik

Lennart
07-05-2013, 00:25
powinni ostrzegać przed czymś takim, skąd niby normalny człowiek ma o tym wiedzieć? a później kupi się przejedzie

justynka_80
08-05-2013, 00:33
http://www.militaria.pl/tm/gaz_pieprzowy_obronny_15_ml_p10715.xml

Taki jest jednorazowy tzn. można nim psikać 5 sekund. No, ale to jest najmniejszy możliwy pojemnik

no dosłownie,
to jest do jednorazowego użytku,
zaletą tego konkretnego produktu jest jego wielkość, o znacznie przemawia za jego noszeniem ze sobą

justynka_80
08-05-2013, 00:34
powinni ostrzegać przed czymś takim, skąd niby normalny człowiek ma o tym wiedzieć? a później kupi się przejedzie

generalnie się o tym ostrzega,
skoro ja wiem, a nie jestem specem od samoobrony, to gdzieś to wyczytałam
pamiętaj też że z kazdym produktem masz instrukcję obsługi, ulotkę, i tam masz takie informacje podane

Lennart
09-05-2013, 00:03
no racja o ulotce nie pomyślałam ale gdzieś powinno pisać wyraźnie jak by nie patrzeć ulotkę czytasz dopiero w domu... :P

ciastka
11-05-2013, 12:18
Chyba normalne, że przed zakupem produktu patrzysz co to jest? Skoro jest mniejszy pojemnik to oczywiste, ze na krocej dziala. Chociaz z dugiej strony, nie kazdy pewnie mysli o tym, że ten najmniejszy pojemnik na tak krótko starcza.

akuzmin
13-05-2013, 17:36
Polecam KO FOG albo KO JET. Dobre gazy obronne - pieprzowe wielokrotnego użycia. Oczywiście w wersji 50 ml bo 100 ml to zbyt wielka butla do damskiej torebki. Bardzo tanio dostępne tutaj: www.gaz-obronny.pl (http://gaz-obronny.pl)

justynka_80
21-05-2013, 00:21
jednak uwazam ze opcja 50ml jest ok, bo daje mozliwosc 2-3 strzałów, a mniejsze to raczej tylko jednorazowe,

ciastka
04-06-2013, 12:45
Zgodze się z tobą, że najsensowniejszy rozmiar do torebki.

Lennart
05-06-2013, 00:31
Chyba normalne, że przed zakupem produktu patrzysz co to jest? Skoro jest mniejszy pojemnik to oczywiste, ze na krocej dziala. Chociaz z dugiej strony, nie kazdy pewnie mysli o tym, że ten najmniejszy pojemnik na tak krótko starcza.

skoro teoretycznie wiesz co to jest i do czego służy to raczej się nie czyta instrukcji obsługi... to tak jak z dezodorantem... przeczytał ktoś kiedyś ( z ciekawości nie z nudów) ... ja nawet nie wiem czy taka jest

justynka_80
05-06-2013, 23:55
niezgodze sie
ja czytam takie rzeczy, szczegolnie jak mogą wyrządzić krzywde nieumiejetnie uzywane

znalam tez malzenstwo, gdzie on kupil zonie taki gaz w zelu, od razu dwie sztuki, wzieli jeden pojemnik, wyszli na przestrzen, i ona uczyla sie tego sprawnie uzywac i celowac
i uwazam to za calkiem przemyslane zachowanie

justynka_80
06-06-2013, 00:07
niezgodze sie
ja czytam takie rzeczy, szczegolnie jak mogą wyrządzić krzywde nieumiejetnie uzywane

znalam tez malzenstwo, gdzie on kupil zonie taki gaz w zelu, od razu dwie sztuki, wzieli jeden pojemnik, wyszli na przestrzen, i ona uczyla sie tego sprawnie uzywac i celowac
i uwazam to za calkiem przemyslane zachowanie

ciastka
06-06-2013, 19:17
To jest produkt, który ma cię chronić. Tak jak z gaśnicą - w trakcie pożaru nie będziesz czytać jak ją odbezpieczyć.

Lennart
12-06-2013, 21:57
z tym próbowaniem to fajnie się zachowali.
a co do gaśnicy to niby wiesz jak działa, niby ci wyjaśnią zasadę ale jak masz się zachować jak trzeba użyć to już gorzej ( i w tedy każdy jest w szoku że na tak krótko starcza) próbowanie jest ok :P

ciastka
05-07-2013, 19:18
Takie coś znalazłam. Opłaca się inwestować w taki bajer, bo trochę kosztuje względem zwykłego gazu?
http://www.militaria.pl/asp/gaz-kubotan_asp_street_defender_%2855954%29_p16684.xml

Lennart
06-07-2013, 22:52
teoretycznie świetna sprawa ale troszkę jednak drogawy

debus
13-08-2013, 09:11
Zasięg trochę mały bo 1,5m. Przy żelowym gazie np http://www.antybandyta.pl/gaz-pieprzowy-antybandyta-terminator-strumien-50-ml-p-126.html zasięg masz około 5m a to znacząca różnica.

myszunia11
27-07-2014, 09:20
Ja już od 5 miesięcy noszę w torebce. Na szczęście jeszcze nie zdarzyła mi się taka sytuacja, w której byłabym zmuszona go użyć niemniej czuję się jednak o wiele bezpieczniej. Do zakupu namówił mnie mąż. Nie był to duży wydatek a jednak może sie przydać ( szczególnie,że pracuję na zmiany i mąż nie zawsze może mnie z tej drugiej odebrać - tak więc mam pewien spacer po mieście).
Można je zamówić w tym sklepie z bronią : http://www.bron.pl/ są bardzo poręczne rozmiary gazu pieprzowego, które łatwo jest zmieścić w torebce.